ROBÒTICA

ROBÒTICA

Avui a robòtica el Cesc ens ha explicat que les classes serien diferents. Aniríem per parelles i faríem diferents reptes. Cadascun seria com una carrera: la primer parella que l'acabi es porta el 10, la segona el 9, la tercera el 8, la quarta el 7, la cinquena el 6 i la sisena el 5.

18/11/2020

THE FIRST DAY

El primer dia de robòtica, la meva companya Elia i jo, vam començar a construir el nostre robot. El professor ens va entregar la caixa número 5 i vam agafar les instruccions per començar a col·locar peces. No ens va donar temps a acabar de construir-lo, doncs continuarem el següent dia. Quan vam sortir de classe, se'ns va acudir posar-li nom al nostre robot. El vam anomenar Pochito Gallagher.😊


23/11/2020

ACABEM DE CONSTRUIR A POCHITO GALLAGHER

El següent dia, la Elia i jo vam continuar construïnt el nostre robot i, al principi, jo pensava que no acabaríem a temps, però de cop i volta només quedaven dues pàgines per fer. Vam col·locar el que indicava el manual (que em sembla que eren cables) i el Cesc el va activar. Funcionava!!! Vam aconseguir el 10, que guai!😃


25/11/2020

AJUDANT ALS ALTRES

El tercer dia de robòtica vam estar ajudant als companys a construir els seus robots, però abans vam obrir el programa que el Cesc ens va dir de instal·lar l'altre dia. Quan tots van acabar de construir els seus robots, el profe ens va explicar quin sería el primer repte el dia següent...🧐


30/11/2020

OLE NOSALTRES

El dia 4 va ser genial! L'Elia i jo ho vam petar! El Cesc va explicar en que consistia el primer repte: el robot tenia que  fer una línia i girar. Quan va dir que comencéssim, la meva companya i jo vam anar provant maneres de que Pochito Gallagher fes el que ens va indicar el professor. Vam fer moltes proves... Fins que ja ho teniem. La solució! Vam ser les primeres en acabar... Vam guanyar el 10! Després, quan tots van acabar, el Cesc ens va proposar un altre repte. Aquesta vegada el robot havia de completar tot el quadrat fent el mateix. Només havíem de posar el programa d'abans en bucle. Vam quedar primeres una altra vegada!🥳


02/12/2020

EL PITJOR DIA

Aquell dia no va anar tan bé... el cinquè dia va ser el pitjor. Al final de la classe de l'altre dia ens vam instal·lar un sensor per fer-lo servir avui. El Cesc ens va dir què havíem de fer, cosa que no vam entendre del tot... La gent anava aconseguint les notes i nosaltres no aconseguiem desxifrar el programa. Això va passar a la primera i la segona prova, fins que a la tercera vam quedar segones (9). Aquell dia va anar una mica malament...😥


09/12/2020

PER AIXÒ L'ALTRE DIA EM VAIG VEURE FROZEN

L'altre dia va ser bastant divertit. Al sisè dia de robòtica vam fer una activitat (individualment) amb un programa semblant al Scratch pero amb l'Elsa de Frozen. Sempre m'havien agradat aquests tipus de programes, ja que el meu pare és programador i la majoria de la meva familia són informàtics. Vaig ser la primera de tota la classe en acabar les 20 tasques que m'indicava l'Anna i després vaig ajudar a la resta dels companys.🤗


14/12/2020

NOMÉS NOSALTRES

El setè dia de robòtica hem fet dues coses a la mateixa classe, hem construït un cub i hem fet un repte amb aquest. Hem sigut le úniques que hem aconseguit el repte! Quan estàvem construïnt el cub, al manual hi apareixien peces que  no ens quedaven i el Cesc ens va dir que havíem de treure-les del robot. Això em va deixar parada, i si es trencava al no tenir les peces suficients? Com podia fer que no es trenqués el robot quan tregui una peça? Quines peces podia treure? Amb molta cura les vam treure i vam construir el cub. Per sort no es va trencar res i ja teníem els materials per realitzar el repte. Vam fer algunes proves fins que ens va sortir. Vam ser les úniques en aconseguir-ho!😄


16/12/2020

LES TRES LLEIS DE LA ROBÒTICA

Aquesta classe va ser diferent. El dia 8 no vam fer un repte, sino un treball. En una sola hora va ser una mica difícil per mi, ja que jo tardo més. El treball era sobre les tres lleis de la robòtica, escrites per Isaac Asimov. Les lleis deien el següent:

  1. Un robot no li farà mal a un humà ni permetria que el sofri.
  2. Un robot sempre seguirà les ordres donades pels humans, amb excepció de que no compleixi la llei 1.
  3. Un robot ha de protegir la seva pròpia existència, amb la mesura de que no entri en conflicte amb les lleis 1 i 2.

El meu treball va quedar un tant curt però vaig fer el que vaig poder. Vaig afegir alguna informació sobre Isaac Asimov i una foto.👨


11/01/2021

POCHITO ÉS MOLT TROLL

El novè dia de robòtica va ser la primera classe del 2021 i la vam començar... No molt bé. El primer que vam fer va ser posar-li un girosensor al nostre robot, Pochito, i el Cesc ens va explicar que els nostres mòbils també ho tenen (quan es gira la pantalla automàticament, es per culpa d'aquest sensor). Després vam instal·lar el girosensor al meu ordinador i vam fer el repte que ens va proposar el professor. Vam anar provant, pero no funcionava, doncs el Cesc ens va dir que li portessim l'ordinaror i ens va dir que estava bé. El programa era correcte pero hi havien alguns problemes:

  • El cable del girosensor no estava ben col·locat
  • Les rodes no funcionaven del tot bé.

No vam aconseguir que les rodes funcionessin, per això el professor va dir que continuaríem a la classe següent...😮


13/01/2021

A NORMAL DAY

Com a l'anterior classe el Cesc va dir que continuaríem el següent dia, el dia 10 no vam fer el blog (que ell va dir que faríem). Quan va acabar la classe el dia anterior el professor ens va dir que revisaria si estaven bé les rodes i aquest dia va dir que sí funcionaven. Ho vam provar i... OLE! Funcionaven, pero havíem de canviar el programa, perquè resulta que estava malament. Al final el que anava malament era simplement que l'orde dels programes estava en negatiu-positiu i tenia que estar en positiu-negatiu. Després vam començar un altre repte que ningú va acabar perquè era bastant tard. Suposo que continuarem el dia següent...🤷‍♀️


QUÈ HE APRÈS?

 Durant les classes de robòtica he après moltes coses. A mi m'agrada molt la programació, ja que sóc d'una família d'informàtics i programadors; Els meus pares, els meus tiets, la meva cosina... M'ha agradat poder programar els moviments dels robots i he après molts tipus de programes, com fer que el robot camini, que giri, que agafi un cub, que pari quan hi ha alguna paret...

També, com vam jugar a dos jocs (Frozen i Lightbot), vaig aprendre que si alguna cosa fallava, potser no és culpa del joc, sino que algun dels programes estigui fora de lloc. 🤖

Comentarios

  1. bé aquest diari personal...ja saps que el Cesc a vegades no compleix el que diu :)

    ResponderEliminar

Publicar un comentario